LAgrupació Espanyola de Gènere de Punt i el Clúster Català de la Moda assenyalen la digitalització, la transició ecològica i la internacionalització com les principals palanques de transformació del sector en els propers anys per mantenir la competitivitat.

  • Barcelona, 27 de maig de 2021

Fepime Catalunya ha celebrat aquest dijous l’última sessió del IV Congrés de Pimes de Catalunya protagonitzada per l’Agrupació Espanyola de Gènere de Punt (AEGP) i el Clúster Català de la Moda (MODACC) amb l’objectiu d’analitzar l’estat actual de la pime catalana i elaborar un memorial de propostes de millora que es lliurarà a les administracions.

El president de l’AEGP, Joan Canals, ha assegurat que “els principals reptes  per garantir la competitivitat del sector tèxtil ara mateix són la sostenibilitat, la digitalització i la internacionalització”.

Pel que fa a la sostenibilitat, Arantxa Algás, presidenta de MODACC, ha apuntat que “l’economia circular, el reciclatge i la normativa europea per la recollida de residus són una oportunitat per transformar el sector i crear nous models de negoci més sostenibles. Caldria que arribessin ajudes en aquesta línia i que el context ens acompanyés”.

Per la seva part, David García Uslé, director executiu de MODACC i secretari general de L’AEGP, ha fet valdre el potent i extraordinari ecosistema de la moda a Catalunya. “Hi ha pocs territoris europeus que comptin amb tantes marques, distribuïdors, fabricants, escoles de disseny i administracions dedicades al tèxtil. El sector és una palanca de desenvolupament competitiu de cara al futur amb quatre eixos clars: la transformació digital, la transformació ecològica, la innovació i l’obertura a nous mercats”.

En matèria de digitalització, David Dimas, vicepresident de MODACC, ha afirmat que “és vital per a les empreses identificar les noves eines tecnològiques que apareixen i que modifiquen el paradigma. Hem de ser capaços d’aplicar-les a tota la cadena de valor del sector, des del disseny, fins al prototipatge, la comercialització i en l’àmbit industrial per poder competir amb empreses d’altres països”.

Per últim, Joan Canals ha insistit en la importància de la internacionalització de les empreses. “Sempre hem treballat perquè les empreses estiguin presents en els mercats mundials de moda. Projectes com la passarel·la Gaudí o la 080 han servit per portar aquí a compradors estrangers i perquè els emprenedors i dissenyadors de casa nostra tinguin una porta oberta a l’exterior. La moda és un sector que sempre vol novetats i les empreses petites són més creatives i aporten un servei exquisit. Cal apostar per la digitalització amb una visió global que ens permeti vendre arreu del món”.

Sobre els fons europeus Next Generation, David Garcia ha exposat que han presentat una Manifestació d’Interès a diversos Ministeris, conjuntament amb grans empreses, més de 400 pimes i diferents associacions empresarials, amb un pla de transformació del sector basat en la transformació digital i la transformació sostenible que actualment està valorant el Ministeri d’Indústria.